Nos egy fontos momentummal még adós vagyok. Az autó automata VOLT, szerencsére csak volt. Az ismert módon :) szert tettem egy erős hátsókerekes coupéra ami teljesen el volt b...va, egy ilyen autóba egyáltalán nem való hagyományos automata váltóval. Szerény véleményem szerint a turbó, automata, speer, hátsókerékhajtás az egyik legelb...abb kombó ami létezhet. A Supra alapból elég gonosz tud lenni, mert ha megjön a turbónyomás könnyen elinditja a hátát (ez nem nehéz mivel az autó orrnehéz de nagyon) és máris fordítva ülsz a lovon. Ezt csak tetézi, hogy az automata váltó is beletesz egy adag kiszámíthatatlan késést a hajtásláncba. Magyarul amikor lepadlózod először csak azt a gusztustalan bőgést hallod ami az amerikai filmekből ismerős, aztán amikor elindul még csak egy lendületes tolást érzel de aztán megjön a nyomás és ézred, hogy sok akkor elveszed a gázt de még egyk-két nagyon hosszúnak tűnő másodpercig továbbra is jut erő a kerékre mert annyira lassan reagál és te már csak utas vagy :) Persze ismerek olyat aki ezt jól tudta kezelni....
Nem volt kérdés hogy ki kell belőle hajítani azt a vackot és a helyére tenni egy R154-et (ez a kódja a kéziváltónak amivel a turbós MK3-at szerelték gyárilag, egyébként GETRAG gyártmány ha jól tudom). Az viszont kérdéses volt, hogy honnan szerzek ilyen váltót! Hát nem hemzsegnek a bontókban a supra kéziváltók...ráadásul aki egyszer szert tett egy ilyenre az nem válik meg tőle. Időnként azért lehet ilyet szerezni mert akik suprákkal foglalkoznak rendszeresen hoznak be bontásra autókat németországból. Akkor amikor én belefogtam az átalakításba csak egy csapágyas váltót sikerült szerezni amit fel kellett újítani. Ez végül sikerült is (ha nem is elsőre...) bár elvoltunk vele rendesen mivel ez volt az első váltó amit szétszedtem!
Egy kis kéziváltó info:
Supra MK3 kézi:
Turbó 3.0 (7M-GTE): R154 5seb
Twin turbó 2.5 (1JZ-GTE): R154 5seb
Szívó 3.0 (7M-GE): W58 5seb
A két váltó áttételezése hasonló de a szívóhoz való egyengébb valamivel. A tuning májsztrók azt mondják a W58 kb 350-400 lóerőt bír, az R154 500-600 lóerőig jó! Hát elég masszív a bele azt alá tudom támasztani...
A twinturbó motor a legkorszerűbb moci ami ebbe a kasztniba került, ugyanazzal az R154-es váltóval csak a kuplungharang más természetesen!
A váltón kívül kell még pár dolog a művelethez! Pl.: lendkerék, kuplung, kuplung hidraulika, padálok, kéziváltóhoz való kardán mivel ennek más a hossza, konzolok, váltótartó bak stb...
Maga a csere Ricsi mester keze munkáját dicséri mivel ő már csinált ilyet inkább rá bíztam. Nem volt kedvem akna és csápos nélkül szívni ezzel...szerintem jól döntöttem :)
Ezúton is köszi, a kocsi egy másik dimenzióba lépett ezzel a cserével. Nagyon megérte a sok szívás! Ahogy most ezt leírtam olyan egyszerűnek tűnik,de ha visszagondolok a lehetetlen méretű váltócsapágyak utáni rengeteg rohangálásra, a többszöri váltó szét össze szerelésre, hét nem volt gyenge! A váltószerelésben Gábor barátom (Ő írta a többi posztot) segített rengeteget, ezúton is köszi! Ha valaki ilyesmibe fogna valamilyen perverz indíttatásból kb 200-250 forint költséggel számoljon! Ebbe benne van a használt váltó ára az összes sallang (igényesen) új vagy felújított hidraulika új kuplung stb.