HTML

MK. III Toyota Supra

Egy '91-es évjáratú 7M-GTE Toyota Supra MK. III épülgetése és egyéb autós témák felemlegetése

Friss topikok

  • D3D: Törött csavarhúzót nem adnék a kezetekbe, nemhogy autót... (2013.01.16. 06:47) Eladó cuccok....
  • 10000rpm: Rat rod lesz ebból, érzem. Esetleg lecsiszolni az ajtókat és szépen berozsdásítani? :D speedhunte... (2010.02.03. 16:21) Vágott géptető
  • WINY: Ja amúgy a hengerenkénti gyújtótrafó lehet kényszer megoldás lesz mert nekem máshol vannak az elhe... (2009.10.08. 09:25) 7M-GTE traktormotorológia
  • Supra7M: Na megvan :) Kipu: dinamit kipufogó (neten megtalálod) egy havernak a 200sx-re csináltak komplett ... (2009.05.31. 18:15) Autómata váltó???? Micsoda marhaság...
  • hachiroku: Hát igen, ilyen a "popszakma" :D Kitartás srácok! Üdv, Z (2009.04.17. 19:30) A Hisztis K...va!

Linkblog

Futómű projekt

Supra7M 2010.08.04. 10:37

Jelentem: ELKÉSZÜLT! :)

Nos mi is történt:

-Hátsó segédvázat amire a futómű rögzítve van homokszórattam, lefújtuk alapozóval, rücsivel, üregvédővel. A segádvázat a krosszériához rögzítő 6db szilentet legyártattam és kicsréltettem.

-Elöl, hátul minden szilent újra süttetve! Gumi anyagot választottam minden szilentnek mert utcai autóról van szó de abból elég keményet.

-Minden gömbfej, g-szem új, kivéve a kormány összekötö gömbfejeket mert azok mostanság lettek cserélve.

A fenti műveleteket Lenkey mesternél csináltattam. Mi szedtük szét és raktuk össze a futóművet, ők a szilent, gömbfej és g-szem cseréket csinálták.

Mindeközben Katona úr dolgozott a bilstein gátlóim felújításán, hát nem kapkodott vele de néhány hét késéssel végül elkészült! :) A gátlók állítható magasságúak voltak, de már igen ütött kopottak volt az állító tányérok így ezekból kértem hogy készítsen újakat. A felújítás során állítható csillapításúra alakította át a mester a szettet ami igen jól sikerült. A lengőkaroknál g-szemes csatlakozás van ezek is csere érettek voltak.

A g-szemek rögzítése eredetileg seeger gyűrűkkel volt megoldva de újra kellett perselyezni a rögzítések helyét a gátlóban mert már kaptak az élettől. Az új perselybe nem nagyon lehet hornyot készíteni a seeger gyűrű számára. Új rögzítési megoldás kellett! A májsztró szoros illesztéssel gyártotta le a perselyeket, illetve menetragasztóval biztosította a g-szemeket kiesés ellen. Ez olyan jól sikerült, hogy összeszerelés közben kiesett kettő... Valószínűleg nagyon kevés menetrögzítőt kapott (vagy semennyit...). Konzultáció után beragasztottam rendesen, kb 1000 km-t ment a kocsi azóta és még nem esett ki... Hát ez a része kicsit csalódás volt a nagyhírű mesterben, viszont a gátlók egyébként prímák! Ha keményítek rajta az jól érezhető, nagyon szépen tartja a kocsit és nem kibírhatatlanul kemény. Lehet utcán is használni! A hátulja ugyan egy kicsit túl keménynek tűnik mert a legpuhább bállítás esetén nem pattog de ha betekerem akkor "kibírhatatlan" :) Mindenesetre kitekerve tök jó úgyhogy végülis elégedett vagyok!

A karoszéria dőlése még mindíg soknak tűnik, szóval tervebe vettem erősebb stabilizátorok beépítését. Majd egyszer...

Az összeszerelés végeztével éjfélhez közeledve eljött a próbakör ideje. Eredmény: korábbról nem ismerős sebességgel erősödő zaj! Parádé! Azonnal teljes lelki és fizikai összeomlás: biztos a difi! Az ember hullafáradtan azonnal rémeket lét és világvégét vizionál ha kell, ha nem....Hát másnap nyugodtabb állapotban megállapítottam, hogy jobb hátsó kerékcsapágy (amiről tudtuk, hogy csereérett lesz lassan...). Kicsréltük és így csak a korábbról már megszokott, jól ismert zajkompozíció maradt legnagyobb megnyugvásunkra!

Náhány kép:

Új szilent már a helyén, mellette a régi (hátsó segédkeret és karosszéria közötti):

 

 

Műhelykaja:

Elvetemült rajongói vagyunk a reformkonyhának...

 

 

 

Alapozó a hátsó bölcsőre:

Voltam futóműállításon:

Az első futóműnél sajnos nem sikerültek tökéletesen a szilentek ugyanis nem lehet megfelelő utánfutást állítani neki :( hát ennek nem örülök. Vagy egy kicsit excenteresek lettek és persze hogy a rossz irányba vagy hosszába van kicsit elcsúszva. Szóval jön a nyomozás és a korrigálás valahogy. Majd beszámolok.

Lesz idő a futómű tökéletesítésére ugyanis közben hengerfejes lett a moci amit már ki is vettünk. (Mint az érezhető némi lemaradásban vagyok az események publikálásában!)

Jövő hétvégére tervezem a moci szétszedését, remélhetőleg a hengerfejtömítésen kívül nincs más gondja. Persze meg kellene csinálni egy két rég óta halogatott dolgot "ha már úgyis szét van szedve".

Szervó pumpa sír egy ideje: csere vagy felújítás. Klíma nem jó amióta nálam van...Tempomat nem jó amióta átépítettem kéziváltósra. Szelepfedél alól folyik az olaj, karter rohad, stb...

A terv az hogy tavaszra menjen! Lesz mit csinálni a téli estéken :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mk3supra.blog.hu/api/trackback/id/tr912197758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása