Jelentem: ELKÉSZÜLT! :)
Nos mi is történt:
-Hátsó segédvázat amire a futómű rögzítve van homokszórattam, lefújtuk alapozóval, rücsivel, üregvédővel. A segádvázat a krosszériához rögzítő 6db szilentet legyártattam és kicsréltettem.
-Elöl, hátul minden szilent újra süttetve! Gumi anyagot választottam minden szilentnek mert utcai autóról van szó de abból elég keményet.
-Minden gömbfej, g-szem új, kivéve a kormány összekötö gömbfejeket mert azok mostanság lettek cserélve.
A fenti műveleteket Lenkey mesternél csináltattam. Mi szedtük szét és raktuk össze a futóművet, ők a szilent, gömbfej és g-szem cseréket csinálták.
Mindeközben Katona úr dolgozott a bilstein gátlóim felújításán, hát nem kapkodott vele de néhány hét késéssel végül elkészült! :) A gátlók állítható magasságúak voltak, de már igen ütött kopottak volt az állító tányérok így ezekból kértem hogy készítsen újakat. A felújítás során állítható csillapításúra alakította át a mester a szettet ami igen jól sikerült. A lengőkaroknál g-szemes csatlakozás van ezek is csere érettek voltak.
A g-szemek rögzítése eredetileg seeger gyűrűkkel volt megoldva de újra kellett perselyezni a rögzítések helyét a gátlóban mert már kaptak az élettől. Az új perselybe nem nagyon lehet hornyot készíteni a seeger gyűrű számára. Új rögzítési megoldás kellett! A májsztró szoros illesztéssel gyártotta le a perselyeket, illetve menetragasztóval biztosította a g-szemeket kiesés ellen. Ez olyan jól sikerült, hogy összeszerelés közben kiesett kettő... Valószínűleg nagyon kevés menetrögzítőt kapott (vagy semennyit...). Konzultáció után beragasztottam rendesen, kb 1000 km-t ment a kocsi azóta és még nem esett ki... Hát ez a része kicsit csalódás volt a nagyhírű mesterben, viszont a gátlók egyébként prímák! Ha keményítek rajta az jól érezhető, nagyon szépen tartja a kocsit és nem kibírhatatlanul kemény. Lehet utcán is használni! A hátulja ugyan egy kicsit túl keménynek tűnik mert a legpuhább bállítás esetén nem pattog de ha betekerem akkor "kibírhatatlan" :) Mindenesetre kitekerve tök jó úgyhogy végülis elégedett vagyok!
A karoszéria dőlése még mindíg soknak tűnik, szóval tervebe vettem erősebb stabilizátorok beépítését. Majd egyszer...
Az összeszerelés végeztével éjfélhez közeledve eljött a próbakör ideje. Eredmény: korábbról nem ismerős sebességgel erősödő zaj! Parádé! Azonnal teljes lelki és fizikai összeomlás: biztos a difi! Az ember hullafáradtan azonnal rémeket lét és világvégét vizionál ha kell, ha nem....Hát másnap nyugodtabb állapotban megállapítottam, hogy jobb hátsó kerékcsapágy (amiről tudtuk, hogy csereérett lesz lassan...). Kicsréltük és így csak a korábbról már megszokott, jól ismert zajkompozíció maradt legnagyobb megnyugvásunkra!
Náhány kép:
Új szilent már a helyén, mellette a régi (hátsó segédkeret és karosszéria közötti):
Műhelykaja:
Elvetemült rajongói vagyunk a reformkonyhának...
Alapozó a hátsó bölcsőre:
Voltam futóműállításon:
Az első futóműnél sajnos nem sikerültek tökéletesen a szilentek ugyanis nem lehet megfelelő utánfutást állítani neki :( hát ennek nem örülök. Vagy egy kicsit excenteresek lettek és persze hogy a rossz irányba vagy hosszába van kicsit elcsúszva. Szóval jön a nyomozás és a korrigálás valahogy. Majd beszámolok.
Lesz idő a futómű tökéletesítésére ugyanis közben hengerfejes lett a moci amit már ki is vettünk. (Mint az érezhető némi lemaradásban vagyok az események publikálásában!)
Jövő hétvégére tervezem a moci szétszedését, remélhetőleg a hengerfejtömítésen kívül nincs más gondja. Persze meg kellene csinálni egy két rég óta halogatott dolgot "ha már úgyis szét van szedve".
Szervó pumpa sír egy ideje: csere vagy felújítás. Klíma nem jó amióta nálam van...Tempomat nem jó amióta átépítettem kéziváltósra. Szelepfedél alól folyik az olaj, karter rohad, stb...
A terv az hogy tavaszra menjen! Lesz mit csinálni a téli estéken :)