HTML

MK. III Toyota Supra

Egy '91-es évjáratú 7M-GTE Toyota Supra MK. III épülgetése és egyéb autós témák felemlegetése

Friss topikok

  • D3D: Törött csavarhúzót nem adnék a kezetekbe, nemhogy autót... (2013.01.16. 06:47) Eladó cuccok....
  • 10000rpm: Rat rod lesz ebból, érzem. Esetleg lecsiszolni az ajtókat és szépen berozsdásítani? :D speedhunte... (2010.02.03. 16:21) Vágott géptető
  • WINY: Ja amúgy a hengerenkénti gyújtótrafó lehet kényszer megoldás lesz mert nekem máshol vannak az elhe... (2009.10.08. 09:25) 7M-GTE traktormotorológia
  • Supra7M: Na megvan :) Kipu: dinamit kipufogó (neten megtalálod) egy havernak a 200sx-re csináltak komplett ... (2009.05.31. 18:15) Autómata váltó???? Micsoda marhaság...
  • hachiroku: Hát igen, ilyen a "popszakma" :D Kitartás srácok! Üdv, Z (2009.04.17. 19:30) A Hisztis K...va!

Linkblog

Vágott géptető

Supra7M 2010.01.18. 15:00

Avagy hogyan erősítsük a patkány réjszer fííílinget!

Állandóan azon fosok amióta megvan a kocsi, hogy nyáron a kánikulában dugóban vagy az autópályán majd jól megfőzöm a mocit. Ennek elkerülése végett már történtek óvintézkedések. A safety csomag része volt a viszkós ventillátor kicserélése egy dupla elektromosra, az olajhűtő kicserélése nagyobbra és az olajrendszer átvariálása is (az olaj dolog egy korábbi poszban részletesen...). De mint tudjuk, ha az ember belekezd egy autó építgetésébe sose lesz annak vége, mert mindíg jön újabb és újabb szépítési jobbítási ötlet.

Tök jó hogy az olajhűtő bekerült és a ventillátor dolog is elkészült de hogyan fog távozni a nagyon sok forró levegő a motortérből? Hát nyilván a géptetőn készített nyílás(ok)on át. Na rögtön elindult a fantáziám, hogy akkor karbon géptető vagy legalább műanyag meg ilyen nyalánkságok...stb! És milyen jó is lesz hogy elveszünk egy kis súlyt az amúgy is orrnehéz autó elejéről, és utána még az akksit is hátratesszük a csomagtartóba (ez meg is fog történni amint lesz még egy szabad hétvégém!). De hát mégiscsak győzött a józan ész és a takarékosság mert ahogy a hozzám hasonlóan nem annyira gazdag mániákusok szokták mondogatni ez egy LOW-BUDGET :) autó.

Tehát marad az eredeti ACÉL géptető az autón ami flex, CO-hegesztő, varrattömítő paszta, alapozó festék, valamint mattfekete festék segítségével és minimális acél lemez hozzáadásával átalakult meleglevegő kiengedő segédberendezéssé, Fekete Gabi barátom és jómagam keze munkája által. A művelet kb 18 munkaórába, egy családi pizzába került mivel első alkalommal tettünk ilyent és még elég kezdők vagyunk a lakatos szakmában, de szerintem nincs szégyenkezni valónk. Festéssel együtt ez nem is olyan rossz idő. Szándékosan írtam festést, ezt enyhe nagyképűség lenne fényezésnek csúfolni.

A szerkezet megfelelően üzemel, így télen szerintem túl jól is ezért beszerzésre kerül majd egy olajhőmérséklet és egy olajnyomásmérő, hogy lássam nem túl hideg-e az olaj télen. Ha igen akkor muszáj lesz termosztátosra átalakítani az olajhűtőmet...vagy letakarni a hűtő egy részét télen! Külalakra pedig nagggyon büntet de ez már esztétika amin kár vitatkozni, mindenesetre nekünk tetszik és ez a fő :)

Néhány kép a munkafázisokról:

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://mk3supra.blog.hu/api/trackback/id/tr51682057

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

10000rpm 2010.02.03. 16:21:59

Rat rod lesz ebból, érzem. Esetleg lecsiszolni az ajtókat és szépen berozsdásítani? :D
speedhunters.com/archive/2009/11/04/car-feature-gt-gt-that-240z.aspx
mondjuk ilyen stílusban.
süti beállítások módosítása