HTML

MK. III Toyota Supra

Egy '91-es évjáratú 7M-GTE Toyota Supra MK. III épülgetése és egyéb autós témák felemlegetése

Friss topikok

  • D3D: Törött csavarhúzót nem adnék a kezetekbe, nemhogy autót... (2013.01.16. 06:47) Eladó cuccok....
  • 10000rpm: Rat rod lesz ebból, érzem. Esetleg lecsiszolni az ajtókat és szépen berozsdásítani? :D speedhunte... (2010.02.03. 16:21) Vágott géptető
  • WINY: Ja amúgy a hengerenkénti gyújtótrafó lehet kényszer megoldás lesz mert nekem máshol vannak az elhe... (2009.10.08. 09:25) 7M-GTE traktormotorológia
  • Supra7M: Na megvan :) Kipu: dinamit kipufogó (neten megtalálod) egy havernak a 200sx-re csináltak komplett ... (2009.05.31. 18:15) Autómata váltó???? Micsoda marhaság...
  • hachiroku: Hát igen, ilyen a "popszakma" :D Kitartás srácok! Üdv, Z (2009.04.17. 19:30) A Hisztis K...va!

Linkblog

Traktormotor JDM rakétába.

blackycmd 2009.03.17. 18:10

Üdvözletem mindenkinek!

Ahogy ígértem itt a motorépítés:

Előszőr is szögezzünk le valamit: a 7m-gte nem egy állatmód forgós motor mint általában a a japán motorok nagy része. 91mm-es löketéből adódóan nem lehet nagyon 7000 fölé forgatni (6M-es főtengellyel, 7M-esel még addig se) mert eltöri a főtengelyt.(A nagy löket miatt nagyon nagy lesz a dugattyú középsebesség ezáltal a lendülő tömegekből adódó erők akkorák lesznek amit már a főtengely nem bír elviselni és eltörik.)  Ez egy olyan igazi őserő motor, amolyan traktorféle. Már egészen alul nyomatékos a hosszú löket miatt aztán amikor jön a turbónyomás úgy érzed hogy ez akár elhúzna egy házat is. Elméletileg lehet hozzá kapni csilliárdokért 2800ccm-re módosító rövid löketű (87mm) kittet azzal foroghat anyjába (~9000rpm) de hát ez nem magyar pénztárcának való. Ezen kis bevezetés után lássuk a mi motorunk történetét:

Sajnos a szétszerelésről nem nagyon találom a képeket de majd ha előkerül beteszem:

Tehát 2006 november: motor kint, nekiálltunk szétszedni. A turbó nem volt nálunk mert azt levette a szaki aki kivette a motort (ez majd később lesz fontos). A kettes hajtókar volt igazán csapágyas lógott karmos volt ahogy az ilyenkor lenni szokott, majd a hatos szétfűzésénél láttunk valamit ami elég érdekes volt, és itt jön be a turbó a képbe. Mint utólag megnéztük a turbóba beszállt egy sas vagy legalább egy varjú :D .Az ,,ütközésnek" köszönhetően a kompresszorkerékből leszakadt egy darab amit a 6. henger beszipákolt és jól beékelte a dugó és a hengerfal közé aztán addig ette mig el nem fogyott. Eredmény:Hengerfal mint a Grand-Kanyon, dugattyú mint a Rám-szakadék. Csodás!!!!

Továbbszed, méricskél, hát persze hogy a főtengely nem alapméretes és persze hogy csak egy javítóméret van!! Pánik, fejfájás, egyebek majd jött a megoldás : Clevite csapágyat neki mert az van a főtengely meg bírja! NA nem volt olcsó! Több tuningolt Supra fut kettes túlmérettél és bírják. Na a Clevite hozta magával a hülyeséget: tunnying csapágy tunnying csapágy mi?! Innentől kezdve már biztosak voltunk benne hogy nem marad gyári az autó úgyhogy hamar hirtelen rendeltünk hozzá egy Wiseco dugószettet meg alulra felülre ARP csavarokat mert az nekünk jó!

 Szép nem??

 No ha már itt tartottunk akkor jöhetett egy kis portolás polírozás is:

 Értelem szerűen még hengerfej síkolás előtt!

 A szívócsövet is megdolgoztuk kicsit.

Amíg mi őrülten csiszoltunk addig folyt a gépmunka  és kész lett a remekül felújított CT26-os csiga-biga is. Lassan megjött hozzá minden cucc: kapott új vízpumpát természetesen vezérműszíjat, görgőt, meg minden ilyen apróságot és lassan megkezdődött a fűzött blokk összeszerelése.

 Alakul mint púpos gyerek a prés alatt!:D

 Felkerült a csiga is!

 Kész!

 Farmotoros Mitsu L300 3.0i Turbó???:D

Visszük a helyére!!! Közel egy év után 2007 őszének végén az autó visszakapta a szívét!!

Majd még lesznek képek de most sajna csak ennyit találtam!

Végszónak csak annyit hogy volt babszem rendesen az első indításkor mert melegedett, de aztán kiderült hogy csak a termosztát szart be hála a jó égnek!

Na sziasztok!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://mk3supra.blog.hu/api/trackback/id/tr1001009284

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása